გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის მთავარი თემა
ფერწერული ნახატის შექმნა ბუნების მოვლენებზე ,ყოფით სცენებზე , ცხოვრებაში ნანახი სცენების გახსენებით, საკუთარი ფანტაზიის, წარმოდგენის გამოყენებით.
საგანი/პედაგოგი
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება /თამარ ლომჯარია
სწავლების საფეხური/კლასი
საბაზო საფეხური/VII კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
2 მოსწავლე/სსსმ საჭიროების მოსწავლე არ არის
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
·         ეს გაკვეთილი დაეხმარება მოსწავლეებს შემოქმედებითი უნარების განვითარებაში.
·         მოსწავლეები მიეჩვევიან დამოუკიდებლად გადაწყვეტილების მიღებას, განუმტკიცდებათ პრაქტიკული სამუშაოს შესრულების უნარი, წარმოდგენის უნარი.
·         ეს უნარები მთელი ცხოვრების განმავლობაში გამოადგებათ.
·         ასევე მოსწავლეებს განუვითარდებათ კომუნიკაციის უნარი.
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
ესგ. VII 1 მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე
·         იყენებს სხვადასხვა ხერხს [შუქ-ჩრდილი, კონტრასტი, კომპოზიციური განაწილება, მონასმი, ფაქტურა, კოლორიტი] ასოციაციებისა და ემოციების გადმოსაცემად.
·         ნამუშევრის შექმნისას იყენებს კომპოზიციური განაწილების ძირითად ხერხებს. მაგ. ხედვის წერტილს, წონასწორობას, სიმეტრიას, ასიმეტრიას, სტატიკას, დინამიკას.
·         ხატავს სივრცეს პერსპექტივის ძირითადი კანონების გამოყენებით.

ესგ. VII 2 მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.

შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე:
·         ირჩევს შესაბამის  გამომსახველობით ხერხებს , მასალას, ტექნიკას და თემატიკას განწყობილების გადმოსაცემად.

ესგ VII 9
·         მოსწავლე კრიტიკის დროს პატივისცემით ეკიდება სხვის ნამუშევარს და აზრს.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე
·         კორექტულია სხვის შეცდომებზე საუბრისას.
·         ტოლერანტულია განსხვავებული იდეების, სტილის, მიდგომების მიმართ.
·         კამათის დროს სხვას აცდის საუბარს.

წინარე ცოდნა
Ø  მოსწავლეებმა იციან სახვითი ხელოვნების ძირითადი ელემენტები და პრინციპები, ნახატის შექმნისთვის შუქ-ჩრდილის, კომპოზიციური განაწილების, კოლორიტის, პერსპექტივის კანონების და სხვა ხერხის გამოყენება.
შეფასების საგანი და პროცედურები
ü  ვიყენებ განმსაზღვრელ და განმავითარებელ შეფასებას.
ü  შეფასების რუბრიკის გამოყენებით ვაფასებ მოსწავლეთა ნამუშევარს.
ü  სიტყვიერი კომენტარით ვაფასებ, მოსწავლეთა მიერ სხვისი ნამუშევრის შეფასებას.
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროცესორი, ფურცლები, გუაში, პასტელი, აკვარელი, ფანქრები, ფუნჯები.
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
გაკვეთილის A ფაზა - გამოწვევა

აქტივობა 1 - წინარე ცოდნის გააქტიურება.   2 წთ
მოსწავლეებს ვესაუბრები ფერწერული ნამუშევრების შესახებ [ფერწერის ტექნიკის, გამომსახველობითი ხერხების, სამუშაო იარაღების და სხ. ]

აქტივობა 2 - ელექტრონული პრეზენტაცია
ვაჩვენებ ფერწერული ხელოვნების შედევრებს - 3წთ.

აქტივობა 3 - გონებრივი იერიში    3წთ.
მოსწავლეები პასუხობენ კითხვებს რა არის
-         კომპოზიციური განაწილების ძირითადი ხერხები.
-         პერსპექტივის ძირითადი კანონები.
-         სახვითი ხელოვნების  გამომსახველობითი ხერხები.
-         სამუშაო იარაღები

გაკვეთილის B ფაზა- ცოდნის კონსტრუირება

აქტივობა 4 _ მოსწავლეებს ვაძლევ პრაქტიკულ სამუშაოს- უნდა შექმნან ფერწერული ნახატი ცხოვრებაში ნანახი სცენების, ბუნების მოვლენების ,ყოფითი სცენების გახსენებით, წარმოდგენით. ვახსენებ შეარჩიონ სამუშაო მასალა, იარაღები, ფორმატი, კომპოზიცია, სიუჟეტი, ფერები. 5 წთ

გაკვეთილის C  ფაზა- რეფლექსია

აქტივობა 5 _ მოსწავლეებმა უნდა დახატონ ფერწერული ნახატი. გამოიყენონ მეხსიერება, დაკვირვების უნარი, წარმოდგენის უნარი, გონებაში აღიდგინონ ნანახი სცენები და შეძლებისდაგვარად გადმოსცენ ნახატში.   25 წთ

შეფასება - მოსწავლეები აფასებენ ერთმანეთის ნამუშევარს. მასწავლებელი სიტყვიერ კომენტარს იძლევა მოსწავლეთა ურთიერთშეფასებაზე და შეფასების რუბრიკის  გამოყენებით აფასებს მოსწავლეთა ნამუშევარს.     4 წთ

საშინაო დავალება - 2წთ

No comments:

Post a Comment